یزدفردا:حسین جلالی سردبیر یزدفردا : دست و بازوی مدیری که باری از دوش یک خبرنگار بردارد می بوسیم.

حسین جلالی  سردبیر یزدفردا :چند روزی است شاهد حال ناخوش جوخبری استان بخاطر حواشی جلسه ای خصوصی و درد دل مسئولی، با دوستان خبر و رسانه های فعال انقلابی هستیم.

لازم می دانم شهادت دهم که حمایت بی منت او از رسانه ها را که به چشم دیده ام، از پرداخت هزینه بیست چند میلیونی عمل جراحی یک خبرنگار تا تلاش برای کمک برای تهیه ملزومات اعم از دوربین و لپ تاپ و ..... که هچکدام از آنها با تیم کاری یزدفردا کار نمی کردند، و کمک های زیادی که بعضا دور از انتظار بوده است.

بعنوان اهل رسانه با دودهه سابقه کار خبر، نقد و تحلیل دردوران دولت های مختلف که تلخ و شیرین بسیار دیده عرض می کنم طی این سالها از همه دولتمردان فارغ از هر جناح در خواست مشترکمان رسیدگی به شآن و معاش اصحاب خبر و رسانه های مستقل یزد خصوصا نیروهایی که دستی و یا پشتیبانی در ارگان یا مراکز رسمی و دولتی ندارند و عمر خود را با آینده ای نامعلوم در این راه سپری می کنند تا همگان با حفظ آزادگی و با هدف اعتلای کشور واستان همدوش خدمتگزاران تلاش کنیم.

ولی با کمال تعجب در این دو دهه هر زمان مدیری قصد حمایت از رسانه ها را داشته در برابر هجمه، ما رسانه ای ها قرار گرفته و باعث شده تمام مدیران از توجه حداقلی از رسانه ها نیز پرهیز کنند.

خوشبختانه مدیران رسانه ایی که بیشترین سهم در پرورش خبرنگاران را داشته اند از حمایت از رسانه ها متفق القول هستیم و البته با روش های این کمک ها به عنوان سلیقه اختلافاتی وجود دارد که نباید اصل حمایت را نفی کرد.

زمانی که کمترین حمایت انجام می شود در بوق و کرنا می کنیم و در مقایسه با حمایت از تمام اقشار ک اصناف واقعا ناچیز است، دیگر نمی توان از مسولان خرده گرفت همه حمایتها ی صورت گرفته از رسانه ها از یک کمک برای ساخت یک فیلم چندین دقیقه ای کمتر است واقعا برای خودمان افسوس می خوریم که از ماست که برماست.

اینکه بعضی از دوستان عجولانه خبرنگار مورد حمایت قرار گرفته را مزد بگیر دانسته اند و یه گیرندگان وام های کم بهره را یک جور دیگر، حقیقتا مگر می توان رسانه ای را بدون حمایت فرض گرد بعضی با یارانه، بعض دیگر اگهی های دولتی و بعضا هم حمایت های ارگانی و بنگاه های اقتصادی به حیات خود ادامه می دهند و البته هر چند که همه این حمایتها آنقدر ناچیز است که هیچکدام باعث رشد رسانه ها نشده و اکثر خبرنگاران با کمترین در امد و تنها با عشق به این حرفه می پردازند.

اظهار نظر های عجولانه و رسانه ای کردن آن تنها خنجری است بر پشت رسانه که هرگز نتواند راه خود را طی کند.

زمانی که دشمنان نظام میلیونها دلار برای تقویت یه رسانه هزینه می کنند ما برای بیمه کردن ۴خبرنگار هل من مبارز می طلبیم تا آنها را معرفی کنید !!!

عرصه رسانه بیش از هر زمان نیاز به هزینه دارد و زمانی که یک روابط عمومی برای انجام اموراتش حداقل با ۵ نیروی دایمی نیاز دارد تا تنها یک اداره را پوشش می دهد رسانه های ما با میانگین دو نفر و کمتر در حال فعالیت هستند که متاسفانه در آمد آن دو نفر کفاف پوشش بیمه آنها هم نمی شود.

البته خرسندیم که تعدادی از ارگانها و ... وارد رسانه داری شده اند و آنها حداقل حقوق و بیمه با حداقل حقوق را به خبرنگاران می پردازند، ولی رسانه های خصوصی هم نیاز به یک حمایت حداقلی دارند تا بتوانند روی پای خود بایستند.

در استانهای دیگر اکثر خبرنگاران مستقر در رسانه ها توسط مدیران ارشد استان حمایت شده با قرار داد با بخش خصوصی خبرنگاران با حقوق حداقلی در اختیار رسانه ها قرار دارند.

امیدوارم فراتر از نفس حب یا بغض دوشادوش خدمتگزاران در راه ساختن یزد نوین کوشا باشیم بدیهی است این نه به معنای تسلیم و تملق بلکه ضمن نقد بیان عیوب و ارائه راهکار تخصصی ازخدمات وخصایل نیکو نیز سخن بگوییم که عین تعریف نقد و رسالت خبری ماست.

در پایان لازم است سخنی که در اوائل انقلاب و جنگ تحمیلی به داد ما می می رسید عنوان کنم کار برای خدا دلسردی ندارد.

جناب فاطمی، پارساییان و صالحی راهتان درست است، دلسرد نشوید شاید روزی نوبت حمایت از خبرنگاران رسانه های چون یزدفردا و بشارت و پیمان، آیینه و یزد امروز و رسانه های که تازه تاسیس شده اند..... هم بشود.

راهتان درست است، دلسرد نشوید قطعا اگر رسانه ها هم نبینند، خدا خواهد دید. 

 

یزدفردا

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا